מחיות פרי, עולם שלם של טעמים

תפריט האוכל בחיינו נחשב למגוון מאוד וכולל בתוכו מרכיבים שונים מהחי והצומח – ישנם מוצרי מזון שמשמשים כבסיס להכנת מנות ראשונות, ביניים ועיקריות ויש אחרים שמשמשים בעיקר לקינוחים ולמנות אחרונות.

הפירות על סוגיהם השונים נמנים לרוב על החלק השני וניתן למצוא אותם בצורות ובהרכבים ייחודים במטבח ובקייטרינג הישראלי. כמובן, שהעידן הקולינארי המודרני שואף ליתר יצירתיות והתוצאה היא שילוב של פירות גם במנות עיקריות ומנות פתיחה. אולם, אין זה מעיד על הכלל שעדיין הולך בקו המסורתי שאפיין דורות רבים. על השולחן מופיע, אפוא, מגוון עשיר של פירות כאשר חלקם נחשב לפירות עונתיים ולצדם ישנם גם פירות אשר "שורדים" בתאי קירור ומופיעים לאורך כל השנה.

מחית של פירות, זה מתחיל בתינוקות

ניתן כיום להכין מגוון מוצרי מזון טעימים וייחודים על בסיס פירות, בין היתר מחיות פרי בטעמים וסוגים שונים – מחית פירות עונה על צרכים בסיסיים שונים שאחד החשובים בהם הינו האכלת תינוקות בגיל צעיר. לתינוקות אלו אין שיניים והם אינם מסוגלים לאכול אוכל מוצק וקיימת גם סכנת חנק בגלל שמערכת העיכול שלהם, בעיקר העליונה, איננה מפותחת דיה. מחית פירות מתאימה מאוד להאכלת תינוקות אשר גם זוכים לקבל ויטמינים המצויים בפירות ואשר חיוניים מאוד להתפתחותם. כך, הם גם לומדים להכיר את טעם הפירות ונהנים מחוויות הטעם המתוק והייחודי לכל פרי. זה שלב חשוב מאוד בהתפתחותם והורים רבים משתדלים לגוון את התפריט שלהם עם סוגי מחיות קיימות. ניתן למצוא בין היתר מחיות ממנגו, בננה, תפוח עץ, גויאבה ,פירות הדר ועוד.

שימושים רבים וטעימים

יתרון מובהק אחר נעוץ בעובדה שניתן לאכול מחית של פרי עונתי בכל אחת מעונות השנה, מחיות מנגו, מילון, משמש הן דוגמאות טובות לכך מאחר ופירות אלו מופיעים בעיקר בקיץ. השימוש במחית נפוץ מאוד בקרב יצרני אוכל רבים – מסעדות, בתי קפה, קייטרינג, אולמות אירועים, מלונות ובכל מקום שבו מכינים אוכל לסוגיו. בכל מחית נעשה שימוש כחומר גלם להכנת גלידות, רטבים, עוגות מוס, שייקים, מרמלדות, ריבות, רטבים וכדומה. מוציאים אותה בתוך מכלול המרכיבים שמהם מייצרים את המוצרים הללו. לעיתים כחלק מכל התרכובת עצמה, ולעיתים, בציפוי המאפה, או המאכל המתוק שהוכן. ניתן לשלב מחית מסוג אחד או יותר ולכל בשלן או קונדיטור, בין אם הוא חובב וביתי או מקצועי, יש יכולת להפגין את היצירתיות שלו.

אריזות שונות, טעם ייחודי

מחית פירות אמורה להגיע בתוך אריזה מקוררת או קפואה כאשר ניתן למצוא אותה באריזות מסוגים שונים ובנפחים מגוונים – יש צנצנות מזכוכית בנפח קטן שמיועדת להאכלת תינוקות ויש בקופסאות פלסטיק במשקל קילוגרם או אחר.

בקופסאות מפלסטיק גדולות ניתן לספק מחית קפואה והן מתאימות יותר למוסדות מסחריים. מומלץ לרכוש מחיות פרי שמיוצרות על ידי יצרנים בעלי מוניטין אשר מייצרים אותן על בסיס ידע שנרכש עשרות שנים. מהנדסי מזון שמועסקים על ידם יודעים למצוא את הנוסחה שמגנה על כל המרכיבים החיוניים והויטמינים שבפירות ומאידך נותנת טעם נעים לחיך.

Share Button