כריכים – גם טעימים גם בריאים

כריכים – מוותרים על הקלוריות, אבל לא מוותרים על הבריאות

עברו הימים שבהם הכנו סנדוויצ’ים. היום אנחנו מכינים כריכים. זה לא רק שהשם שונה, אלא גם ההשקעה בהכנתם. אפשר ליצור כריכים מזינים, בריאים ומעוצבים שישמשו אותנו למגוון צרכים כמו  כיבוד לאירועים, לארוחה במשרד, לכיבוד לאורחים, כיבוד לחברים של הילדים, וגם כתחליף לארוחה מזינה לילדים הנמצאים שעות ארוכות בבית הספר.

גם כריכים יכולים להיות כריכים בריאים אם נקפיד על מספר כללים.

 

עדיף להכין כריכים העשויים מקמח מלא. יש מגוון גדול של לחמים טעימים ובריאים כמו לחם שחור, לחם שיפון מלא, לחמי דגנים, לחמניות מקמח מלא, פיתות ועוד. לחם מקמח מלא עשיר בדגנים ובסיבים תזונתיים התורמים לבריאות.

שוקולד למריחה הוא אחד הממרחים הפופולאריים, אך הוא עשיר בסוכרים ובשמנים. במקום להשתמש בממרח שוקולד כדאי להתרגל להשתמש בממרחי קקאו מופחתים בסוכר. הם פחות טעימים, אך הרבה יותר בריאים ולאחר זמן קצר אפשר להתרגל לטעם שלהם, לשבוע וליהנות בלי לפגוע בבריאות.

אין מי שלא אוהב ממרח חומוס או טחינה על הכריך, זה טעים וגם בריא, אך ממרחי החומוס והטחינה הקנויים עשירים בשומנים. אפשר להכין בבית חומוס וטחינה, זה בריא יותר ולא פחות טעים.

כריכים עם גבינה צהובה הם אחד מסוגי הכריכים האהובים והפופולאריים על כולם. הבעיה, הגבינה הצהובה עשירה בשמנים ובמלחים. כדאי להעדיף כריכים עם גבינת עיזים או גבינה לבנה טעימה ועשירה בסידן.

דג טונה אהוב על כולם ובריא, הוא עשיר באומגה שלוש ויכול להוות מנת חלבון עשירה. הבעיה מתחילה כאשר מכינים כריכים עם טונה במיונז. נסו לוותר על המיונז, החליפו אותו עם ירקות חתוכים דק בסלט הטונה. כך תאכלו כריך עם הרבה פחות קלוריות, אך לא פחות טעים.

סלט ביצים זהו מתכון לכריך שכולם אוהבים. אך כאשר לוקחים כריך עם סלט ביצים לעבודה או לבית הספר, סלט הביצים עלול להתקלקל לאחר מספר שעות, במיוחד בימים חמים, ולספוח אליו חיידקים מסוכנים. אם אתם לא מוכנים לוותר על הביצים, נסו למצוא כלים שומרי קור. אם לא מצאתם, אתם יכולים לטגן חביתה עם ירקות בלי הרבה שמן ולהכין כריכים מזינים וטעימים לא פחות מסלט ביצים ושלא יתקלקלו על הדרך.

Share Button